178 aardige ontwerpers zet doelgroepen in beweging. We zijn hét ontwerp- en campagnebureau van Utrecht. We geloven in de kracht van positieve communicatie. Met onze optimistische huisstijlen en campagnes geven we organisaties betekenis en maken we producten relevant.
Op basis van stevige strategische uitgangspunten ontwikkelen we effectieve on- en offline communicatiemiddelen. Dat doen we met een compact en ervaren team; aardig en slagvaardig!
We ontwikkelen een strategisch plan om je communicatiedoelen te bereiken.
We helpen je om je boodschap op een unieke en effectieve manier over te brengen aan je doelgroep.
We voeren je plan uit en zorgen ervoor dat je boodschap via een effectieve middelenmix wordt gecommuniceerd; via website, social media, posters, flyers, brochures etc
We evalueren de resultaten van onze campagnes en passen deze indien nodig aan.
We zijn verspreiders van positiviteit. Dat doen we niet alleen bij of namens opdrachtgevers, maar ook met onze campagne Goed Nieuws uit de Stad. Daarmee geeft 178 mooie lokale initiatieven en verhalen een podium. Het vergroten van onderlinge verbinding tussen mensen is daarbij ons doel. Meer weten? Bekijk onze Goed Nieuws-campagnes in Utrecht en Amsterdam.
Ons bureau is klein, maar we zijn groot in creativiteit. We helpen je om je boodschap op een unieke en effectieve manier over te brengen.
‘Al jaren kunnen we vertrouwen op 178 voor een herkenbare huisstijl met een prettige, passende uitstraling. 178 Denkt met ons mee, komt met inspirerende creatieve voorstellen als we zelf nog redelijk blanco zijn of levert een goede uitwerking als we al concreter weten wat we willen. We kunnen altijd rekenen op een snelle, laagdrempelige en prettige samenwerking!'
Stichting KiBG (netwerk- en kennisorganisatie binnen de kortdurende generalistische GGZ)
‘We hebben 178 gevraagd mee te doen aan een pitch voor de marketing van een nieuwe ontwikkeling van ons, de transformatie van een historisch schoolgebouw tot woongebouw. De pitch, look&feel en naam ‘De Meester van Haarlem’ was direct een schot in de roos. Het was een fijn proces om dit verder met 178 uit te werken, van brochure, website, mailings tot zelfs de signing in het gebouw. De nieuwe eigenaar van het gebouw (Bouwinvest) heeft na oplevering de marketing ook omarmd en gebruikt het nu ook in de verhuur. Van begin tot einde goed dus!’
COD Development Pioneers
'178 heeft diverse toffe campagnes voor ons gemaakt. Bijvoorbeeld voor ons openingfeest VERS met ieder jaar een ander thema. Van Prout to be Foud, Superhelden en Gold and Bold; niks was te gek. Het is fijn dat ze zo meedenken, waardoor het feest eigenlijk al begint bij het zien van de poster.'
Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten
'De Helling ♥ 178 aardige ontwerpers! Ze zijn strategisch, creatief en verrassend. De Helling houdt van edgy, glitchy en we zijn er voor de onderstroom. Dat gevoel hebben ze perfect in onze nieuwe huisstijl verwerkt, zonder dat deze ontoegankelijk wordt.'
De Helling, eigenzinnig poppodium