Op zoek naar een ontwerpbureau in Utrecht? Neem contact met ons op!

Dankjewel voor je bericht! Wij nemen vandaag nog contact met je op.

terug
terug

Drents museum

VIVA LA FRIDA!
De uitgesproken schilderijen en het bewogen leven van de Mexicaanse kunstenares Frida Kahlo (1907-1954) zijn wereldberoemd. Ze durfde zich uit te spreken en taboes te doorbreken. Frida Kahlo was een strijder voor gelijke rechten en behandeling van mannen en vrouwen, mensen met en zonder handicap etc. Aanhanger van de Mexicaanse revolutie. Het Drents Museum heeft een uitgebreide tentoonstelling gewijd aan het werk en leven van Frida Kahlo.

Frida’s leven kende vele tegenslagen; problemen met haar gezondheid en een turbulent liefdesleven. In de schilderkunst vond ze haar manier om daar mee om te gaan. Frida Kahlo was haar eigen muze en heeft met haar kunst vele harten veroverd. Op haar geheel eigen wijze. Frida Kahlo had een onuitputtelijke levenskracht om pijn om te zetten in iets moois. Ze was rebels en vrij van geest. Ze vierde het leven; Viva la Vida!178 heeft de campagne voor de tentoonstelling Viva la Frida! ontwikkeld. Naast een krachtig logo en frisse heldere Mexicaanse kleuren hebben we de bloemvorm gekozen als centraal grafisch beeldelement. Bloemen komen veel voor in het werk en op de foto’s van Frida Kahlo. De bloem staat symbool voor het leven, voor natuurlijke oerkracht en voor positiviteit.Frida Kahlo was als een bloem; constant in bloei, kleurrijk en krachtig.
Wil je meer weten over dit project of over 178? Laat het ons weten. Bel of mail Frederik: 06 333 20 355
frederik@178.nl.

bagels & beans

Brengt werelden samen
De oprichters van Bagels & Beans vroegen 178 de huisstijl op te frissen. Het Nederlandse concept bestaat inmiddels ruim 20 jaar. Vanuit de eerste vestiging op de kop van de Albert Cuyp in Amsterdam is Bagels & Beans uitgegroeid tot een landelijk fenomeen.


Baken van rust, kwaliteit en persoonlijke aandacht midden in de stad. Bagels & Beans is een verbindende factor, brengt werelden samen. Gebaseerd op die thematiek heeft 178 een aanscherping van huis- en communicatiestijl ontwikkeld. Samen met de opdrachtgever hebben we het concept toegepast op een serie verpakkingen en communicatiemiddelen (on- en offline). Zowel voor het hoofdkantoor als ten behoeve van de franchisenemers in het land.Wil je meer weten over dit project of over 178? Laat het ons weten. Bel of mail Frederik: 06 333 20 355,
frederik@178.nl

Pak artrose aan

Zet stappen. Kom in beweging!
Artrose is een ziekte van de gewrichten, vaak in de heup of knie. Bijna een miljoen mensen inNederland heeft artrose in deze gewrichten. De ziekte is chronisch en langzaam progressief. 178 is door RegioZorg NU uit Utrecht gevraagd een campagneconcept te ontwikkelen om een brede doelgroep te inspireren zélf in actie te komen. En op die manier klachten te verminderen waar een grote groep dagelijks mee te maken heeft.

Door de doelgroep op een positieve manier te benaderen creëren we impact. We maken de problematiek alledaags en verlagen de drempel naar achterliggende informatie en tips. In combinatie met persoonlijke ervaringen van mensen met artrose zorgen we voor relevantie en betekenis. We hebben ervoor gekozen om een activerende url/website afzender van de on- en offline campagne te maken: pak-artrose-aan.nl. Een centrale online plek waar de doelgroep informatie en tips kan vinden. Uiteindelijke afzender van dit online platform zijn huisartsen, fysiotherapeuten en orthopeden in Noordwest Utrecht. De campagne bestaat, naast de website, uit een mix van on- en offline middelen die bijvoorbeeld in en rond de praktijkruimtes van bovenstaande zorgverleners kunnen worden ingezet.Wil je meer weten over dit project of over 178? Laat het ons weten. Bel of mail Frederik: 06 333 20 355, frederik@178.nl

amsterdamse bostheater

Stralend middelpunt van de zomer
Voor het Amsterdamse Bostheater ontwikkelde 178 de huisstijl en de campagne. Om het Bostheater te positioneren als culturele hotspot in de zomermaanden hebben we het thema ‘stralend middelpunt van de zomer’ geformuleerd.


Inspiratie was de lichte open plek midden in het Amsterdamse Bos waar het theater gevestigd is. Het nieuwe logo verwijst naar de tribune die als een halve cirkel om het podium ligt. In de beeldtaal van de jaarlijkse campagne spelen we met het magische licht in dit openlucht theater.Wil je meer weten over dit project of over 178? Laat het ons weten. Bel of mail Frederik: 06 333 20 355, frederik@178.nl

UPTOWN SLOTERDIJK

It's time to move UP
Het Amsterdamse Sloterdijk wordt getransformeerd van kantoorlocatie naar dynamische stadswijk. Met een mix van bewoners, ondernemers en bezoekers. Het gebied staat nu vooral bekend als bedrijfslocatie en vervoersknooppunt. Een coalitie van gemeente, ontwikkelaars en lokale smaakmakers willen daar verandering in brengen. Ze willen een nieuwe groep ‘vestigers’ kennis laten maken met ‘UPtown Sloterdijk’.


178 heeft een concept voor de huis- en communicatiestijl ontwikkeld. En deze vervolgens toegepast op een mix van on- en offline uitingen, waaronder de website
uptownsloterdijk.nl.In Sloterdijk voel je de positieve energie van de transformatie die gaande is. Ideale omstandigheden voor een nieuwe doelgroep om een stap opwaarts te maken. Hier is in tegenstelling tot ‘downtown’ Amsterdam nog ruimte om te pionieren.Een stoere inspirerende locatie met duurzame woon- en werkplekken. In Sloterdijk krijgt Amsterdam de ruimte voor een volgende stap. It’s time to move UP!Wil je meer weten over dit project of over 178? Laat het ons weten. Bel of mail Frederik: 06 333 20 355, frederik@178.nl

O'Neill

First in, last out!
178 restylde de huisstijl van het internationale surfmerk O’Neill.


In lijn met de gekozen herpositionering werd een nieuw logo en een nieuwe beeldtaal ontwikkeld. De ruige natuur van North Califoria en de persoonlijkheid van oprichter Jack O’Neill stonden centraal in het beeldconcept ‘Jack the inventor’. De titel verwijst naar de uitvinding van de ‘wetsuit’; door surfpionier O’Neill bedacht om langer in het koude water te kunnen blijven. De restyle werd vastgelegd in een styleguide en wereldwijd geïmplementeerd.Meer weten over 178 of over dit project? Laat het ons weten. Bel of mail Frederik: 06 333 20 355,
frederik@178.nl

goed nieuws uit de stad

Lekker bezig!
De stad kent veel positieve ontwikkelingen en initiatieven, klein en groot. Maar die zijn niet altijd even zichtbaar. Dat kan beter dachten we. Ons non-profit initiatief ‘Goed Nieuws uit de Stad’ verzamelt mooie lokale verhalen en vertelt ze door op plekken die gezien worden.

Bijvoorbeeld in samenwerking met de gemeente Utrecht die een serie digitale schermen in de binnenstad ter beschikking heeft gesteld. En in Amsterdam werken we samen met lokale ondernemers die het Goede Nieuws daar helpen verspreiden (FEBO, Kesbeke, Brouwerij 't IJ, Chateau Amsterdam en STACH).


Goed Nieuws uit de Stad zorgt voor de verspreiding van positiviteit. We willen voorbijgangers informeren en inspireren. Een platform met een eigen stijl die veelkleurig is als de stad. Om de verbondenheid met elkaar en met de stad te vergroten.

Bekijk het laatste Goede Nieuws uit Utrecht:
lekkerbezigutrecht.nl / @lekker_bezig_utrecht op Instagram

Amsterdam is ook lekker bezig!
Check
lekkerbezigamsterdam.nl / @lekker_bezig_amsterdam

Wil je meer weten over 'Goed Nieuws uit de Stad' of wil je samenwerken? Bel of mail Frederik: 06 333 203 55, frederik@178.nl